baza-przedszkola

przedszkole.jpg

zdjęcie budynku przedszkola

 

 

Przedszkole i jego otoczenie
Przedszkole mieści się na obrzeżach miasta przy ul. Karpińskiego, w dogodnym ciągu komunikacyjnym, ale z dala od ruchliwych ulic i miejskiego zgiełku. Zlokalizowane jest w wolnostojącym, budynku. Na zapleczu budynku znajduje się duży ogród z placem zabaw dla dzieci, który zapewnia doskonałe warunki do zabawy i wypoczynku na świeżym powietrzu. Blisko nas znajduje się las, międzyosiedlowy pas zieleni z kompleksem sportowo-rekreacyjnym, siłownia na powietrzu, – to wszystko pozwala dzieciom na bardzo częste obcowanie z przyrodą, sportem. W niedalekiej odległości mieszczą się szkoły podstawowe współpracujące z naszym przedszkolem.

Budynek został zmodernizowany i dostosowany do potrzeb dzieci i osób niepełnosprawnych.

ogrod (4).JPGogrod (4).JPG

 

Sale zajęć
Bardzo ważne w metodzie Montessori jest otoczenie, w którym przebywa dziecko. Może ono wspomagać w pełni harmonijny rozwój osobowości dziecka- sprawia, że czuje się ono szczęśliwe i radosne; szybko i chętnie się uczy. Sale w naszym przedszkolu dostosowane są one do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym oraz zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori.

Regały i półki są ustawione w taki sposób, aby dzieci mogły swobodnie do nich sięgnąć. Nauka opiera się na specjalnie opracowanych pomocach rozwojowych, uporządkowanych tematycznie wg poszczególnych edukacji. Dziecko samo wybiera z czym chce w danej chwili pracować i ile czasu temu poświęci. Nauczyciel nie ingeruje w jego pracę, nie poucza go i nie przeszkadza. Obserwuje dziecko i stara się podążać za nim, podsuwając mu kolejne pomysły na działanie, jest pośrednikiem pomiędzy otoczeniem i dzieckiem, pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość.

 

Szatnia
Szatnia dla dzieci jest dogodnie urządzona i wyposażona w szafki ubraniowe. Przestrzeń sprawia że rodzice swobodnie przygotowują dzieci rano do wejścia do sal, zaś po południu wspólnie ubierają się do domu.
W pomieszczeniu szatni urządzone są wystawki prac dziecięcych oraz kącik rodzica.

szatnia (3).JPG

 

Gabinety specjalistyczne
Gabinet terapii ruchowej i doświadczania świata
W pomieszczeniu znajduje się wyposażenie do rehabilitacji dzieci mającymi wskazania do takich ćwiczeń. Spełnia też rolę jako gabinet doświadczania świata czyli sali terapeutycznej przeznaczonej dla dzieci ze zmysłowymi, poznawczymi lub fizycznymi niepełnosprawnościami.

Gabinet ten jest miejscem zabawy, rekreacyjnej i wielozmysłowej, dla dzieci z niepełnosprawnościami, które zapewnia im stymulację i odprężenie za pomocą zapachu, dotyku, dźwięku, koloru i światła. Oddziałuje korzystnie na poznawcze, zmysłowe i fizyczne niepełnosprawności i umożliwia odprężenie lub stymulację. Pozwala na chłonięcie, badanie i kontrolowanie szerokiego zakresu bodźców zmysłowych w przystępnym otoczeniu. Zwiększa poczucie zaufania i odprężenia, dając możliwość cieszenia się doznaniami zmysłowymi. W bezpiecznym, wygodnym otoczeniu podstawowe zmysły są pobudzane muzyką, efektami świetlnymi i łagodnymi wibracjami. Pozytywne działania przenoszą się na inne sytuacje i w konsekwencji stymulacja i interakcja prowadzą do poprawy komunikacji. Każdy potrzebuje odprężenia i uczucia przyjemności, także ludzie z niepełnosprawnościami.

Gabinet terapii pedagogicznej z tablicą interaktywną
Terapia Pedagogiczna zwana inaczej reedukacją lub zajęciami kompensacyjno-korekcyjnymi to specjalistyczne zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zaburzenia te koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno – pedagogicznym, profilaktycznym. Terapię pedagogiczną prowadzi się w formie indywidualnej lub grupowe), by spowodować określone, pozytywne zmiany w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno – motywacyjnej oraz w wiedzy i umiejętnościach dziecka.

Gabinet logopedyczny
Gabinet logopedyczny w przedszkolu został urządzony zgodnie z założeniami i wymogami pracy indywidualnej oraz przystosowany do potrzeb dzieci.
Gabinet wyposażony jest w profesjonalne lustro logopedyczne, przed którym dzieci nabywają i rozwijają sprawność motoryczną aparatu artykulacyjnego. Liczne zestawy pomocy terapeutycznych pomagają dzieciom w zmaganiach z nowymi głoskami i wyrazami.

 

Kuchnia przedszkolna
Posiłki dla dzieci przygotowywane są na miejscu w przedszkolnej kuchni. Jedzenie serwowane dzieciom spełniają podstawowe warunki: są zdrowe, czyli spełniają normy w zakresie prawidłowego żywienia dzieci w wieku przedszkolnym., są urozmaicone, a co najważniejsze, smaczne. O takich detalach, jak podanie posiłków w zachęcający do zjedzenia sposób dba wykwalifikowany personel kuchni i intendent przedszkola.

W naszym przedszkolu

  • Zapewniamy nielimitowane posiłki aby dzieci były syte
  • Napoje dostępne są dla przedszkolaków przez cały dzień
  • Zachęcamy dzieci do jedzenia, nie zmuszamy
  • Wspólne posiłki są okazją do poznania zasad zachowania się przy stole
  • Nie stosujemy konserwantów, kostek rosołowych, gotowych sosów, owoce i soki są najwyższej jakości.
  • Dostosowujemy diety do indywidualnych potrzeb żywieniowych każdego dziecka
  • Kształtujemy wśród dzieci zdrowe nawyki żywienia
  • Dzieci uczą się samodzielnie i prawidłowo nakrywać do stołu. Umożliwiamy dzieciom samodzielne komponowanie kanapek pod okiem nauczyciela
  • Przedszkolaki sprzątają po posiłkach
Powrót na początek strony