Oddział II

opis oddziału II
WITAMY SERDECZNIE W GRUPIE II
Grupa II składa się przede wszystkim z dzieci 4-letnich. Mamy jednak w grupie dwoje dzieci 3-letnich. Jest to grupa Integracyjna. Zajęcia dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci. Pracujemy w oparciu o program wychowania przedszkolnego PWN „Trampolina”.
Nauczycielki: Agnieszka Borucka, Iwona Skowronek
Nauczyciel wspierający: Katarzyna Poświatowska
Personel pomocniczy: Magdalena Dziak, Dagmara Duda
Konsultacje indywidualne dla rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się z nauczycielem.
Oprócz tradycyjnych zajęć, prowadzone są zajęcia z wykorzystaniem materiału rozwojowego Marii Montessori. W zakresie takich zajęć mamy ćwiczenia praktycznego życia, edukację kosmiczną, edukację matematyczną, językową czy sensoryczną. Dzieci bardzo chętnie sięgają po materiał rozwojowy podczas codziennego pobytu w przedszkolu, dbając o to by nie przeszkadzać w pracy swoim kolegom.
Czego uczymy się w marcu w grupie czterolatków?
Tydzień 25: Bawimy się kolorami
Tydzień 26: Poznajemy instrumenty
Tydzień 27: Szukamy wiosny
Tydzień 28: Wiosenne porządki
Umiejętności dziecka:
- Słucha tekstów literackich i zadaje pytania dotyczące ich treści.
- Myśli logicznie. Rozwiązuje zagadki.
- Łączy w pary rymujące się wyrazy.
- Opowiada historyjki obrazkowe, zachowując poprawną kolejność zdarzeń.
- Stara się dbać o prawidłową wymowę głosek i wyrazów.
- Przelicza, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Mierzy długość za pomocą kroków.
- Nazywa aktualną porę roku i opowiada o jej cechach charakterystycznych.
- Chętnie obserwuje przyrodę.
- Zna cykliczne następstwo pór roku.
- Wie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Zakłada proste hodowle.
- Wie, jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie.
- Rozpoznaje symbole zjawisk atmosferycznych.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
- Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.
- Poznaje właściwości baniek mydlanych.
- Rozpoznaje i nazywa kolory tęczy.
- Miesza kolory, uzyskując nowe barwy.
- Ogląda reprodukcje obrazów i wypowiada się na ich temat.
- Maluje farbami, lepi z plasteliny, wykleja.
- Wygrywa rytm na instrumentach niekonwencjonalnych.
- Nazywa niektóre instrumenty muzyczne. Rozpoznaje ich brzmienie.
- Reaguje ruchem na zmiany w muzyce.
- Wskazuje kierunek dochodzenia dźwięku.
- Śpiewa proste piosenki.
- Dostosowuje ubranie do pogody.
- Utrzymuje porządek na swoim stanowisku pracy.
- Wie, jak należy się zachować podczas uroczystości.
- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
- Prawidłowo trzyma kredkę.